Türkiye’de uzmanlık alanı olarak simülasyon teknolojileri konusuna odaklanan tek şirket olan KaTron’un piyasaya sunduğu, Türkiye’nin en gerçekçi sürücü simülasyonu DriveTron, düzenlenen toplantıda kamuoyuna tanıtıldı..

 

KaTron’un İş Geliştirme ve Satış Direktörü Taylan Kınalı: “Sürücü adaylarının eğitimine yardımcı olmak için DriveTron’u geliştirdik.”

DriveTron hakkında bilgi veren KaTron’un İş Geliştirme ve Satış Direktörü Taylan Kınalı ise şunları söyledi: “DriveTron, sürücü kurslarında eğitim gören sürücü adayları, trafik hizmetleri veren kuruluşların sürücüleri için ve orta öğrenimdeki trafik eğitimlerinde kullanılmak üzere tasarlandı. Ürün, sürücü adaylarının kaza riskinden uzak bir ortamda eğitim almalarını ve gerçek bir araç kullanmadan önce araba kullanma deneyimi kazanmalarını sağlamak üzere eğitime yardımcı olmak amacıyla geliştirildi” dedi. DriveTron’un, yazılımı ve elektromekanik donanımı tamamen KaTron tarafından geliştirildi. Dış tasarımı dışında yüzde yüz yerli üretim olan ürünü benzerlerinden ayıran en önemli özelliği ise gerçeğe en yakın sürüş simülasyonu olması.

 

DriveTron, Standart ve Kaliteli Eğitime Yardımcı Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitim müfredatına uygun olarak geliştirilen ürünün tüm sürücü adaylarına standart ve kaliteli eğitim imkânı sunacağının altını çizen Taylan Kınalı, sürücü adaylarına daha fazla pratik yapma imkânı tanıdığı için de DriveTron’un kaza yapma riskini azalttığını söyledi. Kınalı; “Ürünümüz, sürücü adayının hem keyifli bir şekilde araba kullanmayı öğrenmesini hem de daha çok deneyim kazandığı için hata yapma riskini azaltmasını sağlıyor. Bu ürün araba kullanma fobisi olan adayların, korkularını yenmesine yardımcı olması açısında da sektöre farklı bir ivme kazandıracaktır” dedi.

 

“DriveTron rekabetin yoğun olarak yaşandığı sürücü kursları pazarında kurslara teknoloji ile fark atma fırsatı veriyor” diyen Taylan Kınalı, ürünün kurslara sağladığı diğer faydaları ise şu sözleri ile özetliyor: “Ürünü kullanan sürücü kursları rekabette avantaj sağlayacağı gibi, aracın yıpranma hızını yavaşlatıp, bakım masraflarını azaltacağı ve eğitim maliyetlerini düşüreceği için maliyet avantajı da sağlayacaktır. Bunun dışında sürüş mahalline gidiş-dönüş gibi konular ortadan kalkacağından zamandan tasarruf sağlayacak olan kurs, günlük olarak eğitim vereceği öğrenci sayısıyla birlikte verimliliğini de artıracaktır.” Ürünün kullanımının yaygınlaşması ile beraber toplumsal faydalarının da ön plana çıkacağına işaret eden KaTron İş Geliştirme ve Satış Direktörü Taylan Kınalı şu bilgileri verdi: www.trafik.gov.tr’de yayınlanan ve 2010 yılı verilerini içeren “Trafik Kazaları ve Sonuçları” tablosunu incelediğimizde trafik kazalarının yüzde 95’inin sürücü hatasından kaynaklandığını görürüz. DriveTron ile asıl amaç; sürücü adayının kaliteli bir eğitim sürecinden geçerek, daha fazla sürüş deneyimi kazanmasına, trafiğe çıktığında ise daha az hata yapmasına yardımcı olmaktır. Diğer taraftan enerji tasarrufu sağlayan ürünün, karbon salımı seviyesini azalttığı için çevreye saygılı bir ürün olduğunu da söyleyebiliriz.” Ürünün İlk gerçek araç aksamı kullanılan ürün olduğunu belirten Kınalı, sektörde yazılım yenilemeleri ve bakım hizmetinin ücretsiz yapıldığı tek ürün olan DriveTron, ayrıca en geniş teknik servis ağına sahip üründür” dedi.

DriveTron’a Uygun Kira Bedelleri İle Sahip Olabilirsiniz!

Simülatörün sürücü kursları için önemli bir yatırım kalemi oluşturmaması ve kursların kira giderinden dolayı vergi avantajı sağlaması açısından KaTron, DriveTron’u şimdilik “kiralama” modeli ile pazarlıyor. İki ayrı tipte tasarlanan DriveTron’un; yer sıkıntısı olan sürücü kursları için tasarlanan ve burun kısmı bulunmayan modeli 675 TL, bir üst modeli ise ayda 850 TL ile kiraya veriliyor. KaTron, üç yıllık kiralama taahhüdünde bulunan kurslara, üçüncü yılın sonunda ise ürünü hediye ediyor.

Hedef Pazarda Lider Olmak

Türkiye genelinde kayıtlı yaklaşık 2.000 civarında sürücü kursu bulunduğunu, bu kurslar içerisinde yaklaşık 200’ünün simülatör kullandığını tahmin ettiklerini söyleyen Taylan Kınalı “DriveTron adına; kısa vadede hedefimiz, simülatör kullanan sürücü kursları içerisinde yüzde 30 pazar payına sahip olmaktır. Uzun vadede ise hedefimiz, sürüş simülatörü pazarında lider olmaktır” dedi.

 
KaTron Türkiye’de Özel Sektörün Ürettiği İlk ve Tek Otobüs Simülatörünü de Tanıttı!

KaTron’un Ar-Ge çalışmalarının bir diğer ürünü olan yeni otobüs simülatörü hakkında da bilgi veren Taylan Kınalı, ürünün KaTron’un “Ağır Vasıta” sürücü eğitim simülatörü kategorisinin en yeni ürünü olduğunu ve gerçek sürüş hissi yaşatması için teknik olarak her bir modelde, simüle edilen aracın; dinamiği, motor gücü, torku, vites dişli oranları gibi orijinal verilerinin bire bir uyarlandığını sözlerine ekledi. Gerçek otobüs görüntüsüne sadık kalınmak amacıyla orijinal kabin ve aksamların kullanıldığı ürünün Türkiye’de özel sektörün ürettiği ilk ve tek otobüs simülatörü olduğuna dikkat çeken Kınalı, bu simülatörün de görsel tasarımı dışında, yazılımı ve elektromekanik donanımının tamamen KaTron tarafından geliştirildiğini söyledi.

 

http://www.sentezhaber.com/katron-ilk-ve-tek-otobus-simulatorunu-tanitti-h52522.html